Formula 1'de, başta puanlama sistemi olmak üzere, birçok kuralda
değişiklik yapılacak.Uluslararası Otomobil Federasyonu'ndan (FIA) yapılan
açıklamaya göre, dün, takımlar ve hissedarların oluşturduğu Formula 1
Komisyonu, yarışların kaderini değiştirecek bir dizi karar aldı.
Komisyonun toplantıda aldığı en önemli karar, puanlama sistemi üzerine
oldu.Takım sayısı, 2010 sezonunda 13'e yükseltilen Formula 1
yarışlarında, bundan böyle ilk 10 pilota, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
şeklinde puan verilecek. 2002 yılından bu yana uygulanan mevcut
sistemde, ilk 8 pilot, sırasıyla 10-8-6-5-4-3-2-1 puanlarını alıyordu.
Komisyon üyeleri, yeni puanlama sisteminin ''
kazanmak için
yarış'' sloganını benimsediğini ve pilotları kazanmaya teşvik ettiğini
belirttiler.Komisyon, lastik sistemi ile çift katmanlı difüzörler
konusunda da değişikliğe gitti.Bir takımın 14 set olan kuru
zemin lastiğinin, 11 sete düşürüleceği yeni sisteme göre, cuma
antrenmanları boyunca, bir set lastik ikinci antrenmanlar başlamadan
önce, iki set lastik ise üçüncü antrenmanlardan önce verilecek.Toplantıda
onaylanan bir başka konu ise tartışmalara neden olan, ''çift katmanlı''
difüzörlerin 2011 yılından sonra
yasaklanacak olması. 2009 sezonunda,
Brawn GP, Toyota ve Williams takımlarının bulduğu bu sistemle
otomobillerin yere basma gücü bir hayli artırılmış, araçlar, rakiplerini
büyük ölçüde geride bırakmayı başarmışlardı. Ferrari, bu difüzörlere
uzun süre itiraz etmiş, ancak kullanılan parçalar, FIA'ca yasal
bulunmuştu. Çift katmanlı difüzörlerin yasaklanmasıyla birlikte, yere
basma gücü azalacak araçların hızı, tur başına yaklaşık 1 saniye
azalacak.Bundan başka, ana difüzörün azami yüksekliği, 175
milimetreden 125 milimetreye düşürüldü.Söz konusu karar, 48 saat
içerisinde Dünya Motor Sporları Konseyi'ne sunulacak.
02.02.2010
Kaynak : AA