ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Mass Effect 2 İncelemesi Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Mass Effect 2 İncelemesi Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Mass Effect 2 İncelemesi

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Rebellious
No-Post !
Rebellious


Favori Oyuncu : Metin Oktay
Mesaj Sayısı : 14623
Puan : 258048
Rep : 2564
Yer : Ali Samiyen
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 19/08/09
Mass Effect 2 İncelemesi I231076_gsli

Mass Effect 2 İncelemesi Empty
MesajKonu: Mass Effect 2 İncelemesi   Mass Effect 2 İncelemesi EmptyPtsi Mart 08, 2010 6:44 am

Mass Effect 2 İncelemesi Mass-effect-2-logo1-475x316

Aksiyon, Bilim-kurgu ve Rol Yapma Oyunu
(RYO) öğeleri, sürükleyici bir hikâye, hârika ses ve grafikler, geniş
ve yaşayan bir evren, karşı konulamaz bir güce karşı verilen amansız ve
bir o kadar da efsanevi bir mücadele… İlk Mass Effect (ME) bize bunları
vaadetmiş ve bazı açılardan sıkıntı yaşasa da büyük bir kısmını yerine
getirmiş ve olumlu eleştiriler almıştı hatırlarsanız. ME 2 ise ortalığı
yıkarak hatta tarumar ederek geliyor. Evet oyun bu kez “olmuş”
diyebilirim.
Fazla laf kalabalığı etmeden incelememize geçmek istiyorum yüksek
müsaadenizle ama önce Mass Effect’ in konusunu hafızamızda tazeleyelim,
hem oyuna 2.sinden başlayacak olan oyunseverler senaryoyu daha
iyi özümserler.
50.000 yıl önce Prothean
adlı teknolojide neredeyse son noktaya gelmiş kadim bir ırk nereden
geldiği belli olmayan bir güç tarafından soykırım derecesinde
katledilir. Öyle ki Prothean’ların teknolojisi bile bu güce karşı
gelemez. Bu ırkın tüm bireyleri yokedilmekle kalmaz, medeniyetleri,
kolonileri vs ne varsa onlarla aynı kaderi paylaşır… ve aradan 50.000
yıl geçer, Protheanlar unutulmuştur ve galakside Kroganlar ,Quarianlar,
Salarianlar, Turianlar ve
İnsanlık gibi yeni uygarlıklar belirmiştir. Bunlar arasında İnsanlık
muasır medeniyete erişmekte biraz geç kalmıştır çünkü İnsanoğlu ancak
Mars’ta Prothean kalıntılarındaki üstün teknolojiyi keşfettikten sonra
diğer ırklara yetişip kendini teknik anlamda oldukça geliştirmiştir ve
doğal olarak diğer ırklar aralarına henüz katılmış olan insanlığı
kendileriyle eşdeğer görmemektedir. (Aklıma Türkiye’nin AB serüveni
geldi niyeyse). Bu ırklar şimdiki BM’ ye benzetebileceğim Konsey adlı
bir yapılanma içine girmişlerdir. İnsanlık ise henüz yeni gelişen bir
uygarlık olduğu için diğerleri kadar konseyde borusu ötmemektedir. Biz
de oyunda işte bu ezik hükmündeki insanoğlunun kendi halinde bir
bireyini (Komutan Shepard) yönetiyoruz.

Daha
başlarda verilen bir görev esnasında bulduğumuz eski bir Prothean
kalıntısı, oyunumuzun konusunun başlangıcına zemin teşkil eder ve ilk
oyunun macerası başlar. Bu noktada Saren
isimli
bir Spectre (Konsey’in özel askerleri) ‘nin hain olduğunu öğrenip köşe
bucak onu kovalıyorduk fakat Saren’in yalnızca bir kukla olduğunu ve
arkasında muazzam bir güç olduğunu farkediyorduk. Gerçekte yıkımın
habercisi, Reaper denen
süper güçlü ırka mensup Sovereign
isimli ve dev bir uzay gemisi ebatındaki mekanik bir yaratıktı.
Galaksideki tüm canlılar için yokoluş başlamış mıydı? Ondan önemlisi
durdurulabilir miydi? Evet bu denemeye değerdi ve denendi. Komutan
Shepard ve saz ekibi imkansız denileni başararak Saren’i ve Sovereign’i
(Konsey’in tüm filosunun da yardımıyla) güç bela da olsa def edip
“hayat”ın devamını sağlamıştı. Galaksideki canlılık devam edecekti ama
akla takılan bir soru var. Nereye kadar?


Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-19-23-18-26-58-475x267İndirilebilir içerik ile gelen Normandy görevinde “geçmişe mazi…” sözünü hatırlayacağız…

Yeni bir gemi…
Evet ilkini oynadık, biraz beğendik, biraz beğenmedik ama oynadık ve
bitirdik. Geldik ME 2′ ye… Oyunumuzu bilgisayarımıza kurduktan sonra
adetten olmak üzere açılış videosunu seyredeceğiz lâkin yanınızda çay,
kahve benzeri bir meşrubatla seyretmenizi öneririm. Videoda
Soveregin’in yıkılışından sonra sağa sola dağılan gethlerin izinden
giderken karşımıza devasa bir başka gemi çıkar. Sonrası mâlum…
Açılıştaki sunum çok güzel olmuş ki videodan sonra “şimdi ne olacak? ne
bu yahu? n’oluyoruz?” sorularının cevaplarını edinmek isteyeceksiniz.
Videoda görecekleriniz, yapımcıların ilk oyundaki “bir çok şeyi
değiştirmek” istemesinin çabası diye düşünüyorum (buna Kaptan Shepard
da dahil Wink.gif" border="0" alt=""/> ) Unutmadan videoyu seyrederken benim gibi “aboov!” diyerek şaşkınlıktan elinizdeki meşrubatı sağınıza solunuza dökmeyin aman Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Oyuna başlamadan evvel ilk oyunun kayıt dosyaları bilgisayarınızda
bulunuyorsa eğer bunları ME 2′ye aktarabilir (import) ve 2. oyunun
senaryosuna ilk oyunda yaptığınız tercihlerin etkileriyle devam
edebilirsiniz. İlk oyunun kayıt dosyası yok mu? Sorun değil, Bioware
elinde ilk oyunun kayıt dosyası olmayanları da düşünmüş. ME’ nin kayıt
dosyası yoksa veya dosyayı aktarmazsanız (tercih sizin ama aktarın
aktarın zihne iyi gelir) 2. oyuna yapımcıların oluşturduğu, “varsayılan
hikayeyle” başlayıp devam edebilirsiniz. Yani yapımcılar ilk oyunda
Urdnot Wrex’in ölümü, Konsey’ in yokoluşu, Kaidan’ı feda edip Ashley’ i
hayatta bırakışınız gibi kararları halihazırda ilk oyunun kayıt dosyası
olmayanlar için almışlar. Yalnız belirteyim de bazı arkadaşlar hemen
sevinmesinler, kayıt dosyanızı aktarsanız dahi ilk oyunun sonunda iyice
geliştirdiğiniz on kaplan gücündeki Shepard’ ınız
olmayacak elinizde, bu şekilde 2. oyuna 2. seviyeden ve bir miktar
kredi ve materyal (araştırmalar için gerekli kaynak) ile
başlayacaksınız.Bundan başka kayıt dosyasını aktardıktan sonra ilk
oyundaki kahramanınızın görüntüsünü ve arka plan hikayesini
değiştirebilirsiniz dilerseniz.
Oyunda pek çok şey değişmiş dedik. Hem de pek çok şey. İlk oyunda
aksayan ne varsa değiştirmeye çalışmış Bioware. Hatta eksiklikleri
düzeltmekle kalmayıp eklemeler bile yazmışlar ki bunlar da olumlu
olmuş. Şimdiye kadar yazdıklarımdan bile 2. oyunun ilk oyundan daha
dengeli ve sağlam olduğu intibaına ulaşmışsınızdır gerçi ama okumaya
devam edin, incelememiz bitmedi henüz Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Yeni bir ekip…
Değişim diyorduk evet. Konsey’e bağlı saygın bir Spectre değilsiniz
artık, hatta Alliance yani insan müttefik birliğine bile dahil
değilsiniz. Artık Cerberus adlı bir şirket için çalışıyorsunuz. Her ne
kadar çeşitli araştırmaları ve operasyonları sebebiyle pek saygın bir
konumda olmasalar da, Cerberus, yaklaşan büyük tehlikenin farkında.
Müttefik sınırlarındaki insan kolonileri sebebi bilinmez bir şekilde
aralıklarla saldırıya uğramaktadır ancak “kim? nasıl? neden?” gibi
soruların cevaplarına haiz değiliz henüz. Cerberus daha doğrusu
Cerberus’un başkanı Gizemli adam (İllusive man) bizden
bunu araştırmamızı istiyor. Karşımıza çıkacak belirsiz güç için de
Gizemli adam’ın tavsiyeleri doğrultusunda her biri alanında uzman,
üstün nitelikli yeni bir ekip toparlıyoruz biz de.

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-19-23-55-12-98-475x267Ahan da Zaeed! Kabul, yakışıklı değil ama sem… ee sempatik de değil! E ne bu?

DLC yani İndirilebilir İçerikle gelen Zaeed adlı
usta savaşçı ile birlikte tam 11 kişilik bir kadro. Kahramanımızı da
sayarsak 12! 6′ya 6 maç yapabilirler pekala ama zaman maç zamanı değil
önce galaksiyi kurtaralım. Nerede kalmıştık? Hah! Ekip… İşin aslı bu
ekip toparlama işi hoşuma gitti benim ve bu sefer karakterlerle daha
iyi bütünleştiğimi hissettim. Bazı anlarda ekip üyelerinizle ilgili
önemli kararlar vermeniz gerekecek ki bunu bir kaç kez düşünüp öyle
karara bağlayacaksınız çünkü her biri ayrı meziyette sağlam bir
ekibiniz var ve esas düşman için lazımlar.

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-10-01-13-57-80-475x267Tavlada yenilen Grunt, bunu hazmedemez ve Shepard’ı hile ile suçlar.

Ekip üyelerinden bahsedeyim biraz… Ya da boşverin “hababam sınıfı uzayda” diyeyim kısaca, olsun bitsin Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Her biri farklı meziyete sahip olduğu kadar her biri ayrı karakterde
neredeyse. Kimi manyak, psikopat, kimi çok zeki bir bilim adamı, kimi
tecrübeli bir keskin nişancı veya tecrübeli bir asker, hatta soğuk
kanlı bir suikastçi gibi hayli farklı ekip üyeleriniz var gemide.
Özellikle Jack, Grunt gibi zaptı zor, aykırı karakterler oyuna ayrı bir
renk katıyor. Bu kadar bahsettik, kısaca karakterleri yani ekip
arkadadaşlarımızı tanıyalım öyleyse.
Miranda ve Jacob; oyunun başında adam
eksikliğinden ekibinize kattığınız elemanlar ancak bu işe yaramaz
oldukları anlamına gelmesin sadece ilerde ekibime kattığım karakterleri
ben daha sıklıkla kullandım. Jacob saftrik oğlan triplerindeyken,
özellikle Miranda çok tehlikeli, aklınızı başınızdan alabilir Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Mordin; seri konuşan, tümden gelip tümevaran,
Salarian ırkından zeki bir bilim adamı. Bilim adamı dediysek vur
kafasına al ekmeğini türünden değil, çapına göre iyi de dövüşüyor.
Teknik konularda uzmandır kendisi. Normandy’ nin Ar-Ge laboratuarından
sorumlu ayrıca.
Zaeed; uzun yıllarca savaşmış, çarpışmış, tecrübeli
ve iyi bir asker Zaeed. Archangel’ dan sonra 2. has adamımdır. Geçmişi
biraz karanlık ama görevlerde hayli iş görüyor. Makinelisiyle
rakiplerinin işini rahatlıkla bitiriyor. Tek sorun tipi biraz kayık.
Zaeed yalnızca İndirilebilir İçerik (DLC) sonucu oyunda aktif oluyor.
Archangel ki kendisi has ekip üyemdir. Keskin
nişancı tüfeğiyle isabetli atışlarından ötürü bir çok göreve
beraberimde götürüyorum. Bence hayli karizmatik olan bu karakterin
detaylarını senaryoyu “yaşayarak” görebilirsiniz.
Tali; ilk oyunumuzda da ekibimizde bulunan bu
Quarian, Mordin gibi teknik konularda uzman. Mordin’in daha sevimli
olması gibi bir artısı var ama Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Grunt; türünün tek örneği dersem yanılmış
olmam. Bir Krogan olduğu için hayli güçlü ve yapılı. Yüksek canıyla
(Ar-ge sonucu bizim canımızın nerdeyse 2 katı cana sahip oluyor),
ilerde ele geçireceğiniz kuvvetli pompalı tüfeğiyle (yalnız Grunt’ un
kullanabileceği bir pompalı) ve kalın zırhıyla bir çok çatışmada
yanınızda yer alacak diye düşünüyorum. Özellikle yakınına kadar
yaklaşabilen düşmanlara “I am Krogan!!” diye bağırarak kafa göz dalması ve rakibi tarumar etmesi, çatışma esnasında güven verici bir unsur.
Jack; o bir manyak! o bir hasta! o bir …! Evet Jack
her ne kadar hasta, asi ve saldırgan ruhlu gibi görünse de oldukça
güçlü biyotik güçlerinden ötürü onu da çatışmalarda kullanmak
isteyeceksiniz. Bakmayın siz tipine aslında o bir sevgi kelebeği,
üstelik Miranda’yı da çok seviyor.
Samara; Jack kadar güçlü bir başka biyotik
karakter, Asari ırkından. Jack ne kadar asiyse bu da o kadar dengeli ve
kararlı bir karakter. Karizması ve soylu hareketleriyle beni kendine
hayran bıraktı diyebilirim. Hele bir ara sahnede dövüşü vardı ki harika!
Thane; (oyunda hiç kullanmayacak olsa da) yakın
dövüşte yetenekli, Drell ırkından bir suikastçi, keskin nişancı
tüfeğini de ustalıkla kullanabiliyor. Tecrübeli ve soğuk kanlı
tavırlarıyla ağır ağbi.
Gizemli Adam; Bu arkadaşı ekibimize katamıyoruz
çünkü onun vazifesi körük gibi sigara içmek, bulunduğu yerdeki
(neredeyse artık?) hayli ilginç manzarayı seyretmek ve bizi tehlikeye
atmak hem de bazen bilerek. Canımıza kastı mı var anlamadım? Hal ve
hareketleriyle pek de güven veren bir tip değil. Sanki sürekli bir
şeyler planlıyor gibi duruyor. Miranda’ nın Gizemli adam’a yakın
oluşundan ötürü ondan da huylandım (Jacob da Cerberus için çalışmasına
rağmen biraz saf gibi geldi). Bundan dolayı bu karakterler ile bir
miktar güvenirlik sorunu var Shepard’ın. İtiraf edeyim, senaryonun üzerimdeki bu güven/güvensizlik etkisini sevdim.
Legion; Error! Cleared data! Probably a virus attack….


Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-13-19-32-50-62-475x267İki hatun, Shepard için kıyasıya savaşıyor, ballı herif…
Görevlere çıkacağınız ekibi kendi karakterinize göre
oluşturmanızı tavsiye ederim. Mesela siz bir askerseniz yanınıza
biyotik (Samara, Jack) veya teknik (Tali, Mordin) yeteneğe sahip bir
karakter alabilirsiniz. Yok siz biyotikseniz ya da teknik mühendisseniz
yanınızda Grunt, Zaeed gibi savaşçı karakterlere yer verebilirsiniz.
Archangel ve Thane’i ise keskin nişancı tüfekleriyle isabetli atışları
için tercih edebilirsiniz. Karşınıza mekanik düşmanların çokça çıkacağı
düşmanlarla dolu görevlere teknik yetenekli elemanlarla gidebilirsiniz.
Ekip üyelerinizin yapay zekası oldukça iyi çalıştığından herhangi bir
karakteri de alabilirsiniz aslında. Çatışmalarda hem silahlarıyla hem
özel güçleriyle epey yardımcı oluyorlar.
İlk oyundaki gibi takım arkadaşlarımıza, oyunu
durdurarak (Shift) silahını değiştir, güç kullan gibi basit görevler de
verebiliriz. Bir yenilik olarak Q ve E tuşlarıyla dilediğimiz bir noktaya gitmelerini (siperlere yakın yerleri işaretlerseniz siper alırlar) C tuşu ile de tekrar yanımıza gelmelerini sağlayabiliriz.
Senaryoda hoşuma giden bir detay da şu; dilerseniz ekip
üyelerinin hepsinin sadâkatini (loyalty) sağlamadan da Collectorlar’ ın
peşine düşebilirsiniz. Elbette bu durumda oyunun son sahnesinde
hüsranla (Shepard’ın ölümü ki bu olursa 3. oyunda Shepard’ınız
olmayacak) karşılaşma ihtimaliniz fazla, yine de deneme şansınız
mevcut, keyfinize kalmış. Az önce sadâkat dedim
dikkatinizi çektiyse. Ekip üyelerini ikna edip gemiye getirmek ve
grubunuza katmak yetmezse bir de saygı ve bağlılıklarını kazanmaya
çalışın. Her elemanın kendince özel bir problemi mevcut ve gerektiğinde
sizinle konuşup bu sorunlarını halletmek istediklerini belirtiyorlar
(Galaksi haritasının yanında dikili duran kızıl saçlı hanım abladan
bilgiler alabilirsiniz bu konuda). “İşim gücüm yok da milletin delisiyle, manyağıyla mı uğraşacaam?
deyip ana göreve odaklanabilirsiniz elbet ama bu yan görevler size
tecrübe puanı, kredi ve kaynak kazanma ve de sorununu çözdüğünüz her
elemanın özel bir gücünü açığa çıkarma fırsatı veriyor (ayrıyeten
farklı bir kıyafet seçeneğine kavuşuyorlar, koca gemide elbise kıtlığı
var sanırım). Yani bu görevleri yapmanız yararınıza, belirteyim.
Normal RYO’ lardan farklı olarak Mass Effect 2′ de
öldürdüğünüz düşmanları “loot” edemiyor yani yağmalayamıyorsunuz.
Öldürdüğünüzde üzerlerinden en fazla şarjörler çıkıyor ki o da her
zaman değil. “Bol düşman öldür, tonla tecrübe puanı (TP) ve silah, zırh kazan” tarzı bir anlayış yok bu oyunda.
Yeni bir düşman…

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-16-01-14-26-81-475x267Ne şeker şeyler değil mi?

Sovereign’in düşüşüyle birlikte gethlerde uzayın derinliklerine
kaçıştıklarından bu kez ana düşmanımız onlar değil. Ara ara karşımıza
çıksalar da artık en kötü sıralamasında 2. liğe düşmüşler. Peki bu kez kimlere karşı mücadele vereceğiz? Repaer’ ların yeni oyuncağı Collector
lar artık. Geth’lerden daha karizmatik ve daha tehlikeli yeni
düşmanımız oluyor kendileri. Oyun boyunca onların ve devasa
gemilerinin izini sürüyoruz bu kez. Geth’ ler hatırlarsanız ortak yapay
zekaya sahip sentetik robotlardı, Collector’ lar ise organik canlılar.

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-21-01-22-37-89-475x267Collector General’in sapıttığı anlardan biri…

Yine hikaye şaşırtıyor bizi yer yer. Gizemli adam’ın farklı bir
niyeti mi var? Varsa ne? Miranda ekibe sızan casus mu? Jack harbi
manyak mı? Bu Legion ne ayak? Hepsini anladım da Collector’ lar da
nereden çıktı yahu?
gibi sorular zihninizi bulandırıp kendimize
göre tahminlerde bulunuyoruz, elbet bazılarını yanlış tahmin edip ters
köşeye yatıyoruz ki olayın güzelliği burada zaten. Tüm bu soruların (ve
daha fazlasının) cevaplarının çoğunu 3. oyunda öğreneceğiz sanırım.Yine
de hikayenin ilerleyen kısımlarında Collector’ lar ile öğrendiğimiz bir
bilgi karşısında “Aaa!” deyivermişim ki (siz de diyeceksiniz eminim) bu
da senaryonun bizi her an şaşırtabileceğinin bir kanıtı. Evet evet bu
kez oyunun hikayesi daha etkileyici, daha bir derli toplu ve daha bir
sarıyor…
E bize yeni bir Shepard lazım…

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-22-00-32-29-15-475x267

Tanıştırayım,
Hüsnü Shepard… İnce bıyıklı, bebek yüzlü ve âdî herif rolünü başarıyla
yerine getiren ünsüz Yeşilçam aktörü. Yüzündeki yaraları takmayın
estetik diye bir şey var…


Eğer siz de ilk oyunda hep aynı model ve renkteki zırhı giymekten
sıkıldıysanız burada da bir güzellik yapmış sevgili Bioware çalışanları
(çaycı bu işin içinde mi bilmiyorum?). Artık yeni model zırhlar
giyebilir, dilerseniz standart N7 zırhınıza kol,
omuzluk, bacak, gövde, kask gibi parçalar ekleyebilirsiniz. Üstelik bu
yeni parçaların her birinin sağlık, kalkan, cephane artırma gibi bir
özelliği mevcut.Hatta dilerseniz zırhın ana rengini değiştirebilir bir
de desen ekleyebilir ve bu deseni de renklendirebilirsiniz. Neticede
onlarca farklı tasarımda, desende ve renkte zırh çeşitleri
ortaya çıkacağından zevkten dört köşe olabilirsiniz benim gibi. Bu zırh
tasarımlarını ise gemideki kaptan kamarasından yapıyoruz ki kamaraya
özelleştirme babında ufak tefek eklemeler bile yapabilmemiz güzel
ayrıntı oluşturmuş. Odamıza uzay gemisi modelleri yerleştirebilir,
müzik sisteminden müzik dinleyebilir hatta balık alıp alık alık
seyredebilirsiniz. Reaper tehlikesi ufukta belirmişken bunlarla uğraşır
mısınız bilmiyorum ama yine de “detaylara eğilmişler, bravo” demek
geliyor içimden.

Mass Effect 2 İncelemesi Z%C4%B1rh-475x267Artık zırhınızı cicili bicili hâle getirip kızlara hava atabilirsiniz.

Shepard’ ın değişimleri devam ediyor, mesela artık Shepard çatışma
esnasında kalkanını kaybedip canı azaldığında güvenli bir sipere veya
bölgeye kapağı atıp canını ve kalkanını tazeleyebiliyor artık. İlk
oyunda bu iş medi-gel yardımıyla yapılıyordu (medi-gel artık çatışmada
yaralanıp düşen takım arkadaşlarını tekrar kaldırmak için kullanılıyor)
ve medi-gelimiz bittiğinde canımızı artıramadığımızdan işin aksiyon
kısmını yavaşlatıyordu. Hoş şimdiki hali de artık hemen her dolu dizgin
aksiyon oyununda kullanılan “az bekle cillop gibi olasın” teranesi
gerçi, ama bu oyunda o kadar takmadım kafama, hoşuma bile gitti
diyebilirim.
Bundan gayrı ilk oyundaki şu lanet, silahların ısınması mevzuu da tamamen gitmiş durumda çok şükür. “Aman silah ısınmasın, aha namlu kızardı” gibi dertlerden muzdarip olmayacağız artık. Onun yerine (ağır sınıf silahlar hariç) her silah tipiyle uyumlu ısıl (thermal) şarjörler var
artık. Isıyı emen bu şarjörler yardımıyla ısınma sorununu
hallediveriyor, şarjör boşalınca yenisini takıyorsunuz, bu kadar basit…
Açıkçası ilk oyunun en can sıkıcı zaaflarından biri idi bu bence. Silah
ısınınca kilitlenmesi de cabası tabii, çatışmanın en heyecanlı yerinde
pat diye silahın ısınıp bir müddet iptal olması sinir bir durumdu.
Neyse ki sistem değiştirildi de rahat ettik. Şarjörleri ise ölen
düşmanlardan ya da haritanın sağında solunda bulabiliyorsunuz ki ateş
etme olayını abartmazsanız oyun boyunca mermi sıkıntısı çekeceğinizi
sanmıyorum. Ağır silahların mermi tipi ise farklı ve her yerde
karşınıza çıkmayabiliyor bu yüzden idareli kullanın, önemsiz düşmanlara
karşı ziyan etmeyin, ağır abilere saklayın mümkünse…

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-16-01-15-57-13-475x267

Arkadaşlar bi’ el atın da şunu itiverelim. Hınnnngg! Eşşek ölüsü gibi de ağır mübarek!

Shepard’ ın sadece görselliği değişmiyor artık hareketlere de
çeşitlilik ve yumuşaklık gelmiş (akıcılık diyeyim de yanlış anlama
olmasın : ) ). Örneğin ilk oyunda 20 animasyona sahipken artık 200′ün
üzerinde animasyon mevcut Shepard için. Bu da daha göze hoş hareketler
anlamına geliyor. Göze hoş gelen hareketlerden bahsedip yeni siper alma
sisteminden bahsetmemek olmaz. Tam bir aksiyon oyunu mantığında yapılan
çatışmalarda siper alıyoruz önceki gibi ama bu sefer sistem daha basit,
mantıklı ve göze hoş gelen bir yapıda olmuş (Gears of War’ u hatırlattı
bana epey). Boşluk (space) tuşu ile siperlere yakınken siper alıp
siperlerin üstünden ve yanlarından ateş edebiliyoruz. Hatta W+Boşluk
tuşu ile engin siperlerin üstünden bile atlayabiliyoruz. Oyun bu
haliyle aslında “siperden sipere koştum, pıstım durdum” olmuş epey ama
şikayetçi miyiz? Hayır! Çünkü oyunun aksiyon kısmı bunu düşünmeye mahal
vermeyecek kadar zevkli ve heyecanlı.
Asla ampul (tasarruflusundan) gibi açıkta durup düşmanla
kapışmayın. Daima siperlerde durun, yalnızca ateş etmek ve düşmanın
konumuna göre yer değiştirmek için kafanızı çıkarın, siper değiştirmek
için de depar atın (W+Boşluk), eğer zor seviyede
oynuyorsanız canınızın ve kalkanınızın nasıl da çabucak bittiğine
şaşırabilirsiniz. Şaşkınlığınız geçtikten sonra en son kaydı tekrar
yükleyin çünkü öldünüz Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Isınma sorununun bertaraf edilebilmesiyle birlikte silahların
çeşitliliği de artırılmış. ME’ de hatırlarsanız hepi topu 4 (yazıyla
DÖRT) çeşit silahımız mevcuttu. Tamam 4 farklı silah sınıfı vardı ama
her sınıfın silahı, model yükselse de güçlense de tipi, görüntüsü ve
ateş şekliyle hep aynıydı. Olması gereken ise ME 2′ de olmuş. Her silah
sınıfı için farklı farklı silahlar edinebiliyoruz artık. Toplamda ağır
silahlarla birlikte 19 adet ediyor efenim. Bunlar bize
görüntüsü, sesi ve etkisiyle birbirinden farklı deneyimler
yaşatıyorlar. Aynı şeyi zırhlar içinde yukarıda bahsetmiştik. Böylece
Mass Effect serisinin çeşitlilik bakımından eksiği kalmıyor.
Makineli tüfek gibi seri ateş eden silahlar kalkanlara ve bariyerlere ağır hasar verirken keskin nişancı tüfeği ve pompalı gibi az ama öz ateş eden silahlar ise zırhlara ağır hasar veriyor. Bunu çatışmalarda göz önünde bulundurun.
Yenilik, yenilik, yenilik!
ME 2 yeniliklere doymuyor. Devam ediyoruz…

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-19-23-21-11-56-475x267Elveda Mako… elveda sıkıcı yan görevler…
Artık Mako denen saçma aracı bizatihi kullanmak ve abidik yan
görevler için gezegen gezegen yol arşınlamak zorunda değiliz. Tamam
Mako ilk başlarda güzel geliyordu ama sonrasında yanık temcit pilavı
gibi kokmaya ve görevler birbirinin aynı olduğundan sıkmaya başlıyordu.
Zaten Mako’ nun da pek bir numarası yoktu. Gezegene in, Makoyla karşına çıkan düşmanları temizle, görev mahalline gel, in. Hepsi bu! Makonun yegâne görevi buydu işte. Neyse ki onun yerine bir Kodiak NS1
mekiğimiz var artık. İniş yapacağımız gezegeni seçtiğimizde bir yükleme
ekranı çıkıp mekikle iniş-kalkış yapışımız gösteriliyor ve ardından
kendimizi gezegende buluyoruz. Bu kadar basit işte! (yine de yukarıdaki
sahnede Mako’yu bir parça özledim sanki, içim acıdı valla!).
Yan görevlerden ayrı bir paragrafta bahsetmekten yarar görüyorum.
Ekip toparlarken veya sadakat görevlerini yaparken göreceksiniz ki
aslında bunlar ana görev için birer yan görev ve hiç biri birbirinin
aynı olmadığı gibi sıkıcı da değil. Daha önce de bahsetmiş olduğum gibi
gezegen gezegen dolaşıyor, takım arkadaşlarımızın
çeşitli ”sıkıntılarını” gideriyoruz ve neticede her biri sıkıntısını
öyle veya böyle aşıp ana göreve odaklanıyor (tabii daha güçlü olarak).
Bu da haliyle işimizi kolaylaştırıyor. Oyun boyunca yan görevleri
mecburiyetten değil zevkten yaptım, yine olsa yine yaparım Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Önceki oyundaki envanter sistemi de elden geçirilmiş daha doğrusu envanter sistemi hepten kaldırılmış Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
Artık on yüz milyon çeşit birbirinin aynı tüfeği taşıma ve bunlar
arasından en işe yararını bulma ızdırabına da son! Bulduğumuz ya da
araştırdığımız (birazdan bu konuya geliyoruz) güçlü silahlar otomatik
olarak tüm ekibe dağıtılıyor ve bizi büyük bir zahmetten kurtarıyor
Bioware çalışanları, kendilerini tebrik ediyorum (çaycı dahil).

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-22-00-33-47-20-475x267Araştırmaları asla es geçmeyin, hayatta kalmanızı sağlayacaklar…

Araştırma demiştik az evvel, onu biraz açalım. Artık yeni gemimizde
bir Ar-Ge yani Araştırma-Geliştirme (Tech Lab.) ve Cephanelik (Armory)
mevcut. Jacob’un ilgilendiği cephanelikten kendimizin ve ekibimizin
hangi silahları kullanacağını belirleyebiliyoruz ki doğrusu buraya pek
yolunuz düşmeyecek çünkü zaten görev esnasında bulduğunuz veya gemide
araştırdığınız “en iyi silahlar” ekibe otomatik olarak dağıtılıyor.
Yalnız Grunt’a, “kendisine özel” pompalı tüfek verilmemişti, kendim
ayarlamıştım, ara sıra kontrol edin o yüzden.
Ar-ge bölümünü çalıştırmak içinse Mordin’i ekibe katmış
olmanız gerekli o yüzden yapacağınız ilk iş Mordin’in görevini
tamamlamak olmalı. Sona bırakırsanız yeni teknolojileri elde
edemezsiniz.
Ar-ge bölümünden zırh, silah, gemi geliştirmeleri
gibi başlıklarda araştırmalar yapabiliyoruz. Hatta çeşitli ilk örnek
yani prototip araştırmaları da yapabiliyoruz ki bunlardan bazıları
oldukça güçlü silah ve zırh araştırmaları oluyor, es geçmeyin
(özellikle nükleer silahı Wink.gif" border="0" alt=""/> ). Araştırma, araştırma dediysem elimize beheri, ispirto ocağını alıp işe girişmiyoruz merak etmeyin Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile Seçiyoruz ilgili başlıktan yapabileceğimiz bir teknoloji, sonra da “araştır” deyip araştırmış ve kullanabilir hale gelmiş oluyoruz.
Ar-ge bölümünden araştırma yapabilmeniz için paraya (kredi) ve 4 ana
materyale (Element Zero, Palladium, Platinum, Iridium) sahip olmanız
gerekiyor. Parayı görevlerden veya şifreli kasalardan edinebilirsiniz,
kaynakları ise yine görevler esnasında sağdan soldan bulabilirsiniz ama
bunun getirisi pek yüksek değil. En sağlamı hayat belirtisi olamayan
gezegenlere sonda (probe) göndererek madenlerini
çıkarmak. Gezegenlerden madenleri çıkarmak dedim evet, şaşırmayın.
Sevgili Bioware yapımcıları bunu da mini bir oyun olarak sunmuşlar,
gezegenleri tarayarak maden zenginlik durumlarını tespit edip
sondalarla kaynakları çıkartıyoruz ve araştırmalara devam ediyoruz. Bir
araştırma için gerekli kaynak seviyesine eriştiğimizde bu bize
hatırlatılıyor ki bu da minik ama hoş bir ayrıntı.

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-13-02-16-32-43-475x267Geminiz
belirli sayıda sonda barındırıyor ve sondalarınız bittiğinde bazı
yıldız sistemlerinde bulunan tankervari dev yakıt gemilerinden sonda
satın alabilirsiniz.


ME 2′ de evren daha da genişlemiş. Samanyolu Galaksisi, Bulutsulara
(Nebula), Bulutsular da kendi içlerinde yıldız sistemlerine ayrılıyor.
Her yıldız sisteminde çeşitli sayılarda gezegen olduğunu göz önünde
bulundurursanız, dolaşacak ve keşfedecek bir hayli yer var (keşif
bahane, kaynak sömürü şahane tabii Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
) . Bulutsular arasında dolaşım yine Mass Relay’ler vasıtasıyla
yapılıyor. Bir bulutsuya girdiğinizde yıldız sistemleri arasında
dolaşmak isterseniz gözünüz yakıt kısmında olsun, yakıtınız bitse de
yolda kalmayacaksınız ama sonrasında kaynaklarınız kullanılacak yola
devam için, kaynakların araştırma için gerekli olduğunu unutmayın. Bir
Yıldız sistemine giriş yaptığınızda ise yakıt kullanmıyoruz (niyeyse?)
, serbest takılabilirsiniz yani. Yakıtınız bittiğinde ya da azaldığında
uzay gemisi karadeliğe yakalanmış kaptan gibi kara kara düşünmek
yerine, önemli yıldız sistemlerinde bulunan yakıt gemilerinden dolum
yapabilirsiniz tekrar. Buradan sondaları da temin edebilirsiniz aynı
şekilde (yapacağınız geliştirmelerle yakıt tankınızı ve sonda sayınızı
artırabilirsiniz).
Yapımcılar gezegenlerden kaynak tarama haricinde ME 2′ye 2 yeni minik bulmaca
yerleştirmiş. Görevler esnasında şifreli kapıları, kasaları, özel veri
dosyalarını ya da bilgisayar sistemlerini bu bulmacalarla aşmaya
çalışıyoruz. Bulmacalardan ilkinde farklı renk bileşimlerinden oluşan
kodları doğru sırayla yerleştirmeye çalışırken diğerinde ise 2 aynı
simgeyi arka arkaya bulmaya çalışıyoruz. Görev için önemli kapı ya da
sistemleri bu yollarla kırmaya çalışırken yanlış yapsak da tekrar
deneme hakkımız mevcut ama gelir, kaynak ya da yeni bir silah
araştırması içeren bir kasayı kırmaya çalışırken hata yaparsak tekrar
deneme hakkımız yok. O yüzden bulmacalar pek zorluk çıkarmasa da azıcık
dikkat göstermenizi salık veririm (bulmacalar da gezegenlerden kaynak
toplama olayı gibi hafiften baymaya başlıyor ama neyse ki çok sonraları
vuku buluyor bu olay).

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-21-18-26-45-78-475x267Bulmaca buldurmaca… Bakmayın şekle şemale, 7-11 yaş arasına hitap ediyor esasında…

Peki krediler yani paraları ne yapıyoruz? Görevlerden (Cerberus’ un
yaptığı ödemeler genelde) ve şifreli kasalardan edinebileceğimizi
söylemiştik yukarıda. Efenim parayla yeni zırh parçaları ya da odamıza
yerleştirmek için ufak tefek malzemeler satın alabilir hatta bazı
araştırmalar için kullanabilirsiniz. Yeni zımbırtıları satın alma
işlemini satıcılardan yapıyoruz elbet. Tavsiyem her satıcıyı kontrol
edin, bazılarında işe yarar, kaliteli malzeme bulunabiliyor. Üstüne
satıcıları paragon (iyilik yani erdemlilik) veya renegade (kötülük yani
âdîlik Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
) puanınıza uygun şekilde, konuşma menüsünde dairenin solundaki mavi
veya kırmızı seçenek ile, ”ikna ederek” fiyatlarda indirim
yapabilirseniz ne âlâ…
Bu bir yenilik değil ama DLC yani İndirilebilir İçeriklerden de
bahsedelim de olsun bitsin bu iş. DLC’ ler ile birlikte Zaeed
karakterini ekibine katabildiğinizi belirtmiştik (onun da sadakat
görevi var ki görevi tamamlarsanız Zaeed güçlü bir el bombası atabilir
hale geliyor), bundan gayrı Cerberus zırhı da emrinize amade. İlk başta
edineceğiniz sağlam sayılabilecek bir zırh, uzun müddet iş görüyor.
Normandy’ nin yıkıntıları arasında dolaşabileceğiniz mini bir keşif
görevi de mevcut ayrıca. Bir de Cerberus pompalı silahı vardı da ben
rastgelmedim daha doğrusu pompalıyla falan işim olmadığı için bakma
ihtiyacı hissetmedim ama bu da var, bilin…
“Yetenek sizsiniz” diyerek laf cambazlığı yapanlar, 1 haftada 1 milyon olalım!
Yetenek ağacındaki değişimler ise göz yaşartıcı… Eskiden olduğu gibi
10 küsur yeteneğinize bol bol puan dağıtamıyorsunuz çünkü yetenek
sayısı azaltıldığı gibi dağıtılan puanlarda da cimri davranılmış. Böyle
dediğime bakmayın bana göre daha kararlı ve mantıklı bir sistem olmuş.
Yine alınabilecek yetenek sayısı fazla olsa da başlangıçta yalnız 4
yeteneğiniz var ve her bir yetenek 4 kademe artırılabiliyor ki 4. ve
son kademeye toplam 10 puan vererek geliyorsunuz ve burada yetenek, 2
uzmanlık dalına ayrılıyor. Sizden bu dallardan birini seçmenizin
isteneceğini ve 4. seviyeye gelen yeteneğin görece güçlü olacağını
söylememe gerek yok sanırım. Bu şekilde bir sistemle aynı yeteneğe
sahip olsalar da karakterler arasında farklılıklar oluşmasına zemin
hazırlamışlar, e güzel yapmışlar.

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-03-02-18-44-38-99-475x267Tavsiyem önce kendi uzmanlık alanınıza odaklanın. 4. seviye oldukça etkili ve güçlü, dikkate alın.

Her sınıfın kendine has bir uzmanlık alanı var (mesela
biyotik bir karakter için Biotic Mastery) ve tavsiyem önce bu alana
yoğunlaşıp 4. seviyeye getirmeniz, düşmanlarınıza karşı biraz daha
rahat olursunuz en azından. Diğer bir konu ise, her yetenekte 2. veya
3. seviyeye geleceğinize her yeteneği teker teker 4. seviyeye getirmeye
çalışın, faidesini göreceksiniz.
Bir de cephane uzmanlığından bahsedeyim yetenekler konusunda. Artık
farklı cephanelerde uzman olabiliyor ve bunu çatışmalarda
sergileyebiliyoruz. Misal; düşmanlarınızı yakmak isterseniz (yakmak?
hmmm oyunlar şiddete sebep olmuyor evet) Incendiary cephane yeteneğine sahip olmalı, tam tersi dondurmak ve sonrasında parçalara ayırmak içinse Cryo cephane uzmanlığına ihtiyacınız olacak. Yok ben zırhlı ve sentetik düşmanların canına okuyacağım derseniz Disruptor cephaneleri
emrinize âmâde. İşin güzel yanı bu cephaneleri görev başında -her silah
için- bir kez aktifleştirip görev süresince kullanabilirsiniz.
En çok hoşuma giden yeniliği (bir yetenek değil ama güzellik) sona
sakladım. Karakterlerle muhabbet esnasında ekranın sağ veya solunda
iyilik / kötülük durumunuza göre fare simgeleri yanıp sönecek.
Karakterinizi bir melaike olarak tasarladıysanız ve bu tarzda
yönetiyorsanız eğer paragon yani iyilik puanınız yüksek olacağından
bazı sahnelerde sağda mavi fare simgesi çıkacak, eğer hızlı davranıp
sağ tuşa tıklarsak yiğidimiz, aslanımız, Shepard’ ımız kontrolü ele
alıp meseleyi güzellikle hallediyor, bize de erdemliliğin dayanılmaz
hafifliği kalıyor. Tam tersi yani âdî ve şeytani bir karakter ağırlıklı
oynuyorsanız bu kez belirli olayların cereyan ettiği durumlarda solda
kırmızı fare simgesi yanıp sönecek ve bu kez sol tuşa tıklayıp âdî
Shepard’ın üçkağıtçılığına şahit oluyoruz. Her halukârda Paragon / Renegade
puanı ve bazı durumlarda Tecrübe Puanı (TP) kazanıyoruz. Bu insiyatif
sahneleri bizi zevkten beş köşe etmeye yetiyor da artıyor. Bu açıdan
tam sinematik bir hava yakalamış ara sahneler, o yüzden diyalogları
boşluk tuşuyla geçip durmayın ve bu “özel ve güzel anlar” için tetikte
olun.
Bu kadar yenilik yeter yahu! İçim daraldı…
Haklısınız, ben de yoruldum zaten. Öyleyse gelelim fuzûlî bilgiler
bölümüne. Biraz da teknik detaylara eğilelim (eğilirken dikkat etmekte
faide var, zaman kötü biliyorsunuz). Mass Effect 2′ nin grafik motoru
Unreal Engine 3.5 sürümüne yükseltilmiş en başta. Bu da bize daha
kaliteli ışıklandırma ve gölgeler, daha kaliteli yüzeyler, daha iyi
sinematik sahneler (matinee improvement) gibi geliştirmeler sağlıyor ki
zaten ilk oyunu oynayıp bitirdiyseniz ME 2′ nin en başlarında bile
grafiklerin göze daha bir hoş geldiğini farkedeceksiniz. Zaten iyi olan
grafikler daha da kaliteli hâle gelmiş diyebiliriz. Bir Crysis olmasa
da Modern Warfare 2′ yi aratmadı bana. Yalnız canımı sıkan bir sorun
var o da doku çözünürlüklerinin düşük olması. Hem de en yüksek grafik
detay kalitesi ayarlı olmasına rağmen… Karakter suratlarında epey
mesafe ka’tedilmiş, bu inkar edilemez lâkin o harika surat modellerine
bu düşük doku kalitesindeki berbat zırh modellemeleri hiç uymamış.
Uzaktan bakıldığında ve biraz da ışık ve gölgenin yardımıyla pek
farkedilmese de yakına gelindiğinde göze çarpıyor, karakter yüzlerinin
harika gerçekçiliğine gölge düşürmüş bu durum. Diğer minik grafik
hataları göze batmayabilir ama bu batıyor maalesef. Oyunun başlarında
grafiklerden dolayı mest olacaksınız belki ama gözleriniz oyuna
alıştığında misal Zaeed’ in harika modellenmiş yüzünden sonra
zırhındaki omuzluğa dikkat ettiğinizde hissedeceğiniz şey berbat ile hârika‘ nın yaman çelişkisi olacaktır eminim.
1920*1080 çözünürlükte ve en yüksek
grafik ayarları seçili haldeyken (kenar yumuşatma -Anti Aliasing-
hariç) aşağıdaki test sistemi ile saniyedeki kare oranı 30′un altına
düşmedi,ortalama ise 50-60 fps arasındaydı.
Sesler de ise denecek pek bir şey yok, müzikler güzel, silah sesleri
kaliteli ve cezbedici (üst seviye silahların tok sesiyse hayli
kışkırtıcı ve tetiğe basma hissi uyandırdı bende Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile
) , karakter seslendirmeleri uzman oyuncularla yapılmış (Gizemli
adam’ın seslendirmesini Martin Sheen yapmış mesela ki ses cuk oturmuş
karaktere). Bariyer ve kalkanların kırılması ve tekrar şarj olması, bir
bilim kurgu klasiği olmak üzere kapıların egzantrik açılış sesi, biotik
güçlerin ve robotik mahlukların sesleri, Shepard’ ın canı azaldığında
tüm seslerin boğuklaşması (ekran ise iğrenç bir hâl oluyor bu durumda
nedense, ilk oyunda daha iyiydi bu etki), silahların ve bombaların
etkileyici sesleri, oynak mekanlardaki şen şakrak sesler… Hepsi yerli
yerinde ve eksiklik veya zayıflık farkedemediğimi belirteyim. Kısa
keseyim bir bilim kurgu yapıtında ne ses varsa ME 2′de de var (ışın
kılıcı ve fazerler hariç Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile ) ve hepsi benim gibi bir bilim kurgu hastasını kendinden geçirmeye yetti.
Oyunlardan bahsedip yapay zekadan bahsetmesek olmaz. Yapay da olsa
zekalı takım arkadaşı ve düşman görmek isteriz diyorsanız ISTERUK yazıp
kısa mesaj olarak 2424′ e göndermeniz yet… Öhöm fazla tv seyrediyorum
sanırım bu aralar neyse, kısaca yapay zeka yeterli seviyede, takım
arkadaşlarınız aptal saptal dolaşıp ayakbağı olmuyor, gayet güzel çatır
çatır düşmanla cebelleşiyorlar. Hatta sizin kadar adam indiriyorlar
nerdeyse. Bir çok durumda paçayı kurtarmama bile yardımcı oldular
diyebilirim. Elbet zaman zaman kenara köşeye takılabiliyorlar ve arkada
kalabiliyorlar ancak pire için yorgan yakmayalım, geçelim. Düşmanın
yapay zekası da takım arkadaşlarımızdan geri değil, siper alma, güç
kullanma gibi etkinlikleri yapıyorlar. Etrafımı kuşatma gibi akıllıca
hamlelere girişmeseler de bu halleri de fena değil.
Asıl fena olan YMIR gibi ağır sınıf meklerin üstünüze
üstünüze durmadan saniyede bilmem kaç mermi kusarak gelmesi… işte o
zaman ne taktik kalıyor, ne yapay zeka, yandı gülüm keten helva,
elinizde ne varsa saldırın…

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-19-21-42-33-78-475x267Takım arkadaşlarınız kısmi hatalar hariç; siper almada, askeri, biyotik ve teknik güç kullanmada başarılı.
Hikaye nasıl peki? Oyunun hikayesi başlarda da belirttiğim gibi bu
kez daha heyecanlandırdı beni, özellikle egzantrik Collectorlar,
Cerberus ve lideri Gizemli Adam ile yardakçıları, yeni ekip üyeleri ve
sıkıntıları gibi unsurlar oyunda merak, araştırma ve öğrenme
aşamalarını tamamlıyor. Hikayeyi oluşturan Ana görevler, çeşitli yan
görevler ve her ekip üyesi ve sadakat görevleri için Mass Relay’ leri
kullanarak Samanyolu’nda gezintilerle destansı maceramıza çıkıyoruz.
Destansı evet evet… Bir an düşündüm de ME 2 evreninin Yıldız Savaşları
evreninden çok da bir farkı kalmadı neredeyse. ME 2′ de yaklaşık bir
düzine Gaz bulutsuları (nebula) ve onlara dahil yıldız sistemleri ve
bu sistemlerdeki onlarca gezegenle oyun evreni daha bir genişlemiş.
Haliyle gezecek ve keşfedecek çok yeriniz oluyor hatta bazen
gezegenleri kaynak için tararken bazı yardım sinyallerine de denk
gelebilirsiniz, kim bilir?
Oyunseverlere “bir oyundaki en önemli unsur nedir?” diye
sorsak, kimi dut yemiş bülbül gibi susup sağına sola bakar, kimi
bilmese de biliyormuşcasına parmak kaldırır (ilkokulda böyle yapardım
bazen, öğretmen o kalabalıkta sizi seçerse fena oluyor tabii Mass Effect 2 İncelemesi Icon_smile ), kimi de “tamam şimdi buldum! Atmosfer! Atmosfer! Atmosfer!” diye bağırırdı sanırım ya da ben gaipten sesler duymaya başladım. Neyse Atmosfer
diyenler bildi (adreslerine birer lolipop şeker gönderilecektir). ME 2
ilkine göre daha sağlam bir atmosfere sahip ve böylece oyun boyunca
bizi içine alıyor hatta almak ne demek, esir ediyor bu kez (hayır
kendimdeyim ve abartmıyorum), bu sebepten ötürü Mass Effect 2 bir
oyunda olması gerekli en hayati özellikleri bünyesinde başarıyla
barındırıyor ve ME 3 çıktığında onun için ne deriz bilmem ama ME 2 için
“sanat eseri” payesi abartılı değil zannımca.
Özetlersek eğer, yukarıdaki tüm harf, hece, kelime ve cümleden
müteşekkil, el emeği-göz nuru yazıyı okumayıp doğruca son paragrafa
atlayan dâhi okuyucularımızın da bilmediği üzere atmosfer bir oyunun
olmazsa olmazı, eğer oyunda kendinizi hissedemiyorsanız, oyuna
kendinizi kaptıramıyorsanız sallayın gitsin o oyunu efenim (Solitaire
mi dediniz?)… Ama Mass Effect 2′ yi sallayamıyoruz işte, hatta o, şöyle
bir 9 küsur Richter ölçeğiyle sarsıyor bünyemizi ve bizden sağlam bir puan alarak 3. oyun için umut vaadettiğini gösteriyor.

Mass Effect 2 İncelemesi MassEffect2-2010-02-16-01-17-28-63-475x267


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arenafutbol.org
WinchesteR
Moderatör
WinchesteR


Favori Oyuncu : Wayne Rooney Ji Sung Park
Mesaj Sayısı : 837
Puan : 7577
Rep : 85
Yer : Eskişehir
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 04/09/09
Mass Effect 2 İncelemesi I231076_gsli

Mass Effect 2 İncelemesi Empty
MesajKonu: Geri: Mass Effect 2 İncelemesi   Mass Effect 2 İncelemesi EmptyPtsi Mart 15, 2010 2:01 am

Çok enteresan bi oyun ilk defa böyle bir şey görüyorum ellerine sağlık Mass Effect 2 İncelemesi 237565
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Mass Effect 2 İncelemesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Mass Storage nedir? anlamı
» Mass memory nedir? anlamı
» Snow effect v1
» Snow effect v2
» Warped Effect

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey :: AF Cafe :: Oyun Dünyası :: Oyun İncelemeleri-
Buraya geçin: