ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
BioShock 2 İncelemesi Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
BioShock 2 İncelemesi Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 BioShock 2 İncelemesi

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Rebellious
No-Post !
Rebellious


Favori Oyuncu : Metin Oktay
Mesaj Sayısı : 14623
Puan : 258047
Rep : 2564
Yer : Ali Samiyen
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 19/08/09
BioShock 2 İncelemesi I231076_gsli

BioShock 2 İncelemesi Empty
MesajKonu: BioShock 2 İncelemesi   BioShock 2 İncelemesi EmptyPtsi Mart 08, 2010 6:49 am






BioShock 2 İncelemesi Bioshock-2-475x356
Sanal alemde, uzaya çıktık, uçsuz bucaksız topraklarda maceradan
maceraya atladık, gökyüzünde it dalaşlarına katıldık, galaksiler arası
savaşlara şahit olduk. Ve bir gün atlas
okyanusu üstünde seyir halinde eden yolcu uçağı düştü, sıradaki macera
okyanusun derinliklerinde geçiyordu. Rapture isimli büyük denizaltı
şehri 2007 yılında Bioshock’la karşımıza çıkmıştı. Orijinal senaryosu
ve kendine has oyun yapısıyla kısa zamanda büyük bir hayran kitlesi
yakalayan yapımın devamını beklememek olmazdı. 2K Games, serinin ikinci
oyunu için yaklaşık 3 yıl kadar bekletti bizi, acaba değdi mi bu
bekleyişe?

‘Big Daddy’ olmanın verdiği heyecanla atıldığımız macerada, ilk
olarak sadece bir adet deliciye sahibiz. Zaten kahramanımızın
kıyafetiyle bütünleşik bir silah bu, kocaman bir matkap da diyebiliriz.
Sol tuşa basılı tuttuğunuz zaman delici hızla dönerek, karşısındaki
hedefi delik deşik ediyor, ekrana ve çevreye sıçrayan kanlar da cabası.
Benzinle çalışan bu silah, benzininiz bittiği zaman da işe
yarayabiliyor, farenin sol tuşuna tek basışta rakibinize indiriyorsunuz
darbeyi. Bunun dışında, oyunda ilerledikçe makineli tüfek, ‘shotgun’,
düşmanlarınızı duvara çivileyen ve isabetli bir tek atışta onları
etkisiz hale getiren zıpkın ve perçin tabancası gibi silahlar
edinebiliyoruz. Bu silahların mermileri de farklılık gösterebiliyor,
mesela perçin tabancasında, normal, kızgın ve tuzaklı perçin olarak üç
ayrı mermi seçeneği var.Bioshock’ta, uçak kazasından kurtulan ve
Rapture dünyasına yabancı olan bir adamı kontrol ediyorduk. Bu nedenle
şehrin gizemine çok fazla hakim değildik ve etrafta olan biteni
anlamak, ne var ne yok keşfetmekle geçiyordu vaktimiz. Oyunun meşhur
‘Big Daddy’lerini bilirsiniz, ilginç kıyafetleri ve teçhizatları
bulunan, ‘little sister’ları koruyan canlılar. İşte Bioshock 2’de iri
mi iri, güçlü mü güçlü bir ‘Big Daddy’i kontrol ediyoruz. Bioshock 2,
bu nedenle önceki oyundan biraz daha farklı bir deneyim sunuyor, ayrıca
Rapture gezegeninde tecrübe sahibi olduğumuz için, olaylara daha fazla
hakim olacağız. Rapture’un da gizemi bu oyunda yavaş yavaş çözülecek.
BioShock 2 İncelemesi 14-475x380
Bu sefer biz daha güçlüyüz


Konuya kısaca değinecek olursak; senaryo bizi kafa karışıklığının
içine sürüklüyor. Elenor isimli küçük bir kız kayıptır, hikayesi biraz
gizemli olan bir kızcağız bu. Biz bu kızın peşinden gidiyoruz, onu
bulmak için girmediğimiz delik kalmıyor Rapture’un derinliklerinde.
Ayrıca Rapture’un ilk ‘Big Daddy’sini kontrol ediyoruz ve bazı bilgiler
edinmemiz gerekiyor, geçmişimizle ve başımıza gelenlerle ilgili.
‘Spoiler’ın tehlikeli sularında yüzmek istemediğim ve oyundan
alacağınız zevke gölge düşürmemek için senaryoya daha fazla girmemeyi
tercih ediyorum. Siz şimdilik bu bilgilerle ve giriş videosunda
göreceklerinizle yetinin BioShock 2 İncelemesi Icon_smile

BioShock 2 İncelemesi 23-475x380
Sağ elimizle bu tür silahları kullanırken sol elimizle de armut
toplamayacağız elbette, tonik ve ‘plazmid’ler, yani özel güçler burada
devreye giriyor. Bioshock temellerinin ana parçası olan bu özel güçlere
sahip olmak diğer silahları elde etmek kadar kolay değil. Diğer
silahlar gibi belli bir aşama kaydedince bu güçleri bünyenizde
topluyorsunuz, ancak ‘Adam’ isimli maddeye sahip olmanız gerekiyor. İlk
oyunu oynayanlar bilir, ancak oynamamışlar için belirtelim, bu madde
genlerde değişiklik yapmayı sağlıyor, ayrıca bu madde sayesinde
‘Gatherer’s Garden’lardan özel güç alabiliyoruz. ‘Adam’ sahibi
olabilmek için ‘Little Sister’lara ihtiyacınız olacak, ve haritada
diğer ‘Big Daddy’lerin korumasında rastlayacaksınız bu küçük kızlara.
‘Little Sister’lara biraz yaklaştığınız an onu koruyan BD’lerin sizi
iteceğini göreceksiniz ve sizi uyaracak. Yani siz müdahale etmediğiniz
sürece onlar size zarar vermiyorlar, ancak ‘Adam’ ihtiyacından dolayı
saldırmak zorunda kalıyorsunuz. BD’ler öldürmek bazen kolay, bazen zor,
daha çok bulunduğunuz ortama bağlı biraz. Özellikle hızla koşarak size
indirdikleri güçlü darbeler, canınızı oldukça götürüyor. Koruyucu ‘Big
Daddy’i öldürdükten sonra ‘Little Sister’ zırlamaya başlıyor, onu ister
omzunuza alıp şefkatinizi gösterirsiniz, isterseniz oracıkta sahip
olduğu ‘Adam’lara el koyarsınız. Eğer yanınıza almaya karar verirseniz,
çevrede ‘Adam’ sahibi cesetlerden maddeyi topluyorlar, bu esnada gelen
düşmanlarla uğraşıyorsunuz siz de, kızınız rahat rahat işini halletsin
diye.
BioShock 2 İncelemesi 33-475x380
‘Little Sister’lar iki farklı cesetten ‘Adam’ toplayabiliyorlar,
daha sonra onları ‘Vent’ isimli girişlere götürmeniz gerekiyor.
Girişlere geldiğinizde yanınızda bulunan kızı isterseniz serbest
bırakıyorsunuz, isterseniz oracıkta alıyorsunuz canını ve ‘Adam’larını.
Kurtarmaya karar verirseniz size teşekkür ediyor ve hediye olarak
‘Adam’ veriyor. Bazen, sizin önünüze taş koyanları yakaladığınızda yine
iki seçenek arasında kalıyorsunuz, öldürmek ya da merhamet etmek. Seçim
sizin, bu şekilde alacağınız kararlar oyunun sonunu da etkiliyor,
farklı sonlar var yapımda.
BioShock 2 İncelemesi 44-475x380
‘Ne ‘Adam’mış yahu, bu kadar uğraştırıyor bizi’ diyebilirsiniz. Ama
bu maddenin ne işe yaradığını anlatınca fikriniz değişebilir. Yukarıda
da dediğim gibi ‘Adam’larla istasyonlardan özel güç temin edebiliyoruz.
Plazmid olarak adlandırılan bu güçler, yani alev saldırısı, elektrik
gücü, hortum, hipnoz gücü ve çevredeki büyük küçük nesneleri
fırlatabilmenizi sağlayan ‘telekinesis’ gibi güçler, Rapture’da
yaşamınızı devam ettirmenizi sağlayacak. Plazmid’ler sol kolunuzu doğal
bir silah haline getiriyor, içinde bulunduğunuz şartlara göre değişik
özel güçlerinizi açığa çıkarabilirsiniz. Eğer suyun bol olduğu bir
yerde iseniz, düşmanlarınızın suya girmesini bekleyip daha sonra basın
elektriği, hepsi bir anda yere yığılır. Kalabalık bir gurupla
karşılaşırsanız, alev saldırılarınız işinizi görebilir, bazı
düşmanlarınız üzerlerine çöken ateşi söndürmeye çalışırken siz
diğerleriyle ilgilenirsiniz. Bu özel güçlerin kullanım süresi, ‘EVE’
isimli enerjiye bağlı. Sağlık barının altında duran bu enerjiyi sağdan
soldan ve istasyonlardan temin edebiliyorsunuz.
Plazmid’ler dışında bir de ‘Tonic’lerimiz var, bunlar doğaüstü
güçlerden çok fiziksel yetenek kazandırıyor ‘Babacığımıza’. Daha hızlı
hareket etmenizi sağlayan, dayanıklılığınızı arttıran ve indirdiğiniz
darbelerin daha güçlü olmasını sağlayan ‘Tonic’ler mevcut. Bunları da
aynı şekilde elinizde bulunan ‘Adam’larla makinelerden temin
ediyorsunuz. Plazmid ve ‘Tonic’lerinizin nasıl kullanıldığını ve ne işe
yaradığını gösteren hoş videolarla da gücünüzün farkına varıyorsunuz.
BioShock 2 İncelemesi 53-475x380
Denizler altında 20 bin Fersah


Efsanevi yazar Jules Verne’ün ‘Denizler Altında 20 bin Fersah’
isimli eserini okumayan yoktur muhtemelen. 1870’li henüz denizaltı
araçları yokken hayal gücü oldukça gelişmiş olan Verne, bu araçları ve
denizleraltı dünyasını kitabında ele almıştı, tıpkı henüz 1865’ten ‘Aya
Yolculuk’ kitabını yazması gibi. Bioshock yapımcıları belki Kaptan
Nemo’dan etkilenmişlerdir, ancak oyunun yapısındaki özgünlüğü
tartışacak durumda olamayız. Öylesine büyük ve etkileyici bir gezegen
kurmuşlar ki, bazen aslında aynı yapıların yanından geçtiğinizin
farkına bile varmıyorsunuz. Koskoca haritada bazı yerlerin kendini
tekrar etmemesi beklenemez zaten, ancak önemli olan bunun göze
batmaması.
BioShock 2 İncelemesi 63-475x380
Attığınız her adımda, girdiğiniz her mekanda okyanusun altında
olduğunuzu hissediyorsunuz. Kanallardan taşan sular, tavanlardan akan
damlalar ve merdivenlerden aşağıya doğru süzülen küçük akıntılar
Atlantik’i iliklerinize kadar getiriyor. Çürümeye yüz tutmuş duvarlar,
rutubetten zarar görmüş tavanlar, birçok badireye rağmen zarar görmemiş
ve hala duvarda asılı duran ilginç resimler, Rapture’un büyüsüne büyü
katıyor. Hele ki şehrin kurucusu Andrew Ryan’ı ve şehri anlatan bir
müze var ki, anlatılmaz, sadece girilir ve gezilir. Bu müzede Rapture
hakkında ilginç bilgiler edinebilir, Andrew Ryan’ın öyküsünü
öğrenebilirsiniz.
Büyük Rapture’da en çok, istasyonlarla muhatap olacaksınız, sağlık
istasyonları, silah istasyonları, ‘Gatherer’s Garden’lar. Canınızı
yükseltebilir, ilk yardım malzemesi, silahlarınıza mermi alabilirsiniz,
silahlarınızı geliştirebilir, daha fazla plazmid ve ‘tonic’ için ‘slot’
satın alabilirsiniz. Tabi Rapture’da bile paranın önemi büyük, para
olmadan rahat bir yaşam süremiyorsunuz. Ama yapımcılar biraz merhametli
olacak ki, benzin, mermi, silah, yiyecek ve içecek gibi malzemeleri
çevreden de toplayabilirsiniz.Bu nedenle haritada gördüğünüz her bir
çekmeceyi, her cesedi ve her dolabı aramanız gerekiyor. İstasyonlarda
işinizi görecek parayı da buralardan toplayacaksınız çünkü.
BioShock 2 İncelemesi 71-475x380
Paramız yokken ise devreye ‘hack’ olayı giriyor, istasyonların
güvenlik sistemini aşarak bir adet malzemeyi bedavaya getirebiliyoruz.
‘Hack’ cihazımızla mavi ya da yeşil şeritleri tutturmak gerekiyor,
kırmızı şeritlere denk getirirseniz güvenlik sistemi devreye giriyor ve
alarm ötmeye başlıyor, robot nöbetçiler de sizi avlamaya geliyor. Beyaz
şeritler ise canınızın azalmasına neden oluyor. ‘Hack’leme olayı sadece
istasyonlar için geçerli değil tabi, ‘hack’ silahınızla nöbetçi
robotları uzaktan kontrol altına alabilir ve kendi yanınızda savaşa
sokabilirsiniz. Aynı şekilde güvenlik sistemlerini de kendi tarafınıza
çekebiliyorsunuz. Bazı kilitli kapıları da alarm sistemini
çalıştırmadan açabilmek, ‘hack’ cihazıyla mümkün.
Haritada ayrıca birçok belge ve ses kayıtları bulunuyor. Batman:
Arkham Asylum’da da vardı, bantları dinleyerek suçlular hakkında fikir
sahibi oluyorduk. Bioshock 2’de de bazı önemli kişilerin günlüklerini
bantlardan dinleyebiliyoruz, bunlara şehrin yöneticisi ‘kötü kadın
Müzeyyen’ yani ‘Lamb’ ve kurucu Andrew Ryan da dahil.
BioShock 2 İncelemesi 91-475x380
Bu büyük Rapture’da sizi rahatsız edecek düşmanlarınız genelde
‘Splicer’lar oluyor, bu eski dostlarınız insanı andıran tuhaf
yaratıklar. Farklı çeşitlerde ‘Splicer’ bulunuyor, özellikle iri yapılı
olanları sizi oldukça zorlayacak. Bunun dışında ‘Big Sister’lar
bulunuyor, oldukça gelişmiş olan bu düşmanlar çok hızlı hareket ediyor
ve ‘telekinesis’ gibi özel güçlere sahip. Çevrenizde bir ‘Little
Sister’ varken ablalarının sizi ziyaret etmesi an meselesi.
Geldiklerini, ta Fizan’dan bile duyulan çığlıklarından anlarsınız. Ben
kaçma imkanım olursa, kesinlikle tabanları yağlıyorum BioShock 2 İncelemesi Icon_smile
Düşmanlarınız, eğer en kolay seviyede oynamıyorsanız oyunu sizi
biraz zorlayacaklar. Birlikte hareket eden ve kalabalık dolaşanlara
karşı özellikle, oldukça ter dökeceksiniz. Yapay zeka çok da kötü değil
yani, neyse ki istediğiniz zaman oyunu kaydedebiliyorsunuz. Bunun
dışında haritada ‘Vita’ çemberleri bulunuyor, oyunu kaydedip
kaydetmediğinizin bir önemi yok bu durumda. Öldüğünüz anda bu
çemberlerden tekrar koyuluyorsunuz yola, ancak harcadığınız mermiler ve
sağlık paketleriniz geri gelmiyor.
BioShock 2 İncelemesi 10-475x380
Görsel kalite


Bioshock 2, Unreal 2.5 motoruyla geliştirilen bir yapım, tıpkı ilk
oyun gibi. Yani ilk oyuna göre değişen bir şey de pek yok görsel
açıdan, ancak bazı grafik hatalarının giderildiğini söyleyebilirim.
Kaplamalar ve su efektleri iyi sayılır, fizik modellemelerinde de büyük
bir eksiklik göze çarpmıyor. Rapture’un olağanüstü dizayn edildiğini
söylemiştim, ancak oyunda AA desteğinin olmaması, maalesef detayların
üzerinde durulmadığını gösteriyor. Oyun büyüleyici mekanlar da geçtiği
için çok göze batmıyor bu eksiklik, ancak 2010 yılında ve Bioshock 2
gibi bir yapımda kabul edilesi bir durum değil.
Çevre etkileşiminin başarılı olduğunu söyleyebiliriz, etrafta
bulunan küçük cisimler, sandalyeler ve kutular, hareket edebiliyor.
Kontrol ettiğimiz ‘Big Daddy’nin de üzerinde çalışmış yapımcılar,
hareket ederken hantal olduğunu fark edeceksiniz. Zıplarken ve
eğilirken kahramanımızın heybetini ve ağırlığını hissedebiliyoruz.
Görüntünün, kaskın çerçevesinden verilmesi de oyuna ayrı bir hava
katıyor. Dönemin müziklerini duymak, BD’lerin hırıltıları, su
şırıltıları ve plazmid’lerin ses efektleri Bioshock 2’yi işitsel
anlamda kaliteli bir oyun yapıyor.
BioShock 2 İncelemesi 111-475x380
Rapture’a Veda


2K Marin, seriye aynı başarıyla devam etmiş. Oyunun yapısında
değişiklik yapmadan, ‘Big Daddy’i kontrol etme imkanı vererek yepyeni
bir macera ortaya çıkarmışlar. Rapture gezegeninin farklı bölgeleriyle
de tanıştığımız Bioshock 2, AA desteğinden yoksun maalesef. Ancak
grafiklerin yeteri kadar iyi olduğunu söylemek gerek. Optimizasyon
konusunda da bir sıkıntı vermiyor, 50-60 FPS arasında en yüksek
ayarlarda oynayabildim.
Diyeceğim o ki, Bioshock 2 gayet güzel bir yapım olmuş. Serinin
orijinal yapısını koruyarak yenilikler getirmiş, görsel açıdan ilk
oyuna göre çok gelişme beklemeyin tabi, hayal kırıklığına
uğrayabilirsiniz. Eğer ilk oyunu oynamadıysanız bundan önce oynamanızı
tavsiye ederim, eğer ilk oyunu beğenmediyseniz de bundan uzak
durmanızı. ‘Big Daddy’i kontrol etmek kulağınıza ne kadar hoş geliyor
bilemem tabi BioShock 2 İncelemesi Icon_smile




Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arenafutbol.org
WinchesteR
Moderatör
WinchesteR


Favori Oyuncu : Wayne Rooney Ji Sung Park
Mesaj Sayısı : 837
Puan : 7576
Rep : 85
Yer : Eskişehir
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 04/09/09
BioShock 2 İncelemesi I231076_gsli

BioShock 2 İncelemesi Empty
MesajKonu: Geri: BioShock 2 İncelemesi   BioShock 2 İncelemesi EmptyPtsi Mart 15, 2010 1:57 am

Oynarken zevk alınabilecek bir oyun BioShock 2 İncelemesi 237565
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
BioShock 2 İncelemesi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey :: AF Cafe :: Oyun Dünyası :: Oyun İncelemeleri-
Buraya geçin: