Facebook giderek oyunlar için ne kadar önemli bir mecra olduğunu
kanıtlamaya başladı. Sadece Facebook üzerinde varlığını sürdürerek
hayata başlayan
Farmville‘in ebeveyni
Zynga‘nın,
sadece birkaç kısa yıl içerisinde 4 milyar dolarlık bir değer haline gelmesi de zaten
bunun en net örneklerinden biri.
Ama asıl önemli olan Facebook ve benzeri sosyal ağ sitelerinin yeni
yetme oyun firmaları için bir heves veya ufak çaplı bir fırsat
olmadığını da çok net bir şekilde görüyor olmamız. Yılların oyun devi
Electronic Arts’ın bir sosyal oyun firması olan
Playfish’i satın
aldığınıve sosyal oyunların dünyayı nasıl ele geçireceğini daha önce anlatmıştık.
Ve sonunda Playfish için EA’ın
275 milyon dolarının boşa harcanmadığını ispatlama günü geldi. Bir zamanların ufak girişimi
şimdi adı en az Electronic Arts kadar büyük olan FIFA serisini
Facebook’a taşıyor.
İlk olarak Şubat ayında Playfish’in genel müdürü
Kristian
Segerstrale, çok tanınmış bir EA oyunu üzerinde çalıştıklarını duyurmuştu. Playsfish’in sosyal oyunlar konusunda
ki tecrübesi ile EA’ın sonsuz kaynakları ve marka değeri bir araya
gelince ortaya büyük bir şeyler çıkacağını tahmin etmek zor değil.
Beklenen oldu ve Playfish’in EA Sports’un en ünlü oyunlarından
FIFA
sersini Facebook’a taşıyacak adımı attı.
FIFA
Superstars adı verilen oyun için EA Sports yöneticisi
Peter
Mooreblog yazısında şunları söyledi:
FIFA oyunlarımız dünyanın dört bir yanında spor için
ortak tutkuya sahip hayranları birleştiriyor ve yakında Playfish ile
olan ortaklığımız FIFA markasını gelişen Facebook topluğuna FIFA
Superstar adlı oyun ile ulaştırma imkanını sağlayacak.
Bir menajerlik oyunu olan FIFA Superstar ile mahalle takımından
hallice bir ekibin başına geçiyorsunuz ve yeni oyuncularla kadronuzu
zenginleştirerek, antrenmanlar, stadyum geliştirmeleri ile daha iddialı
bir hale gelmeye çalışıyorsunuz. Güzel animasyonları, başarılı ara yüzü
ile FIFA Superstar ilk izlenim olarak bizden
olumlu not almayı
başardı.
EA,
FIFA Superstar ile yüz milyonlarca oyuncuya
ulaşmayı hedeflediğini söyledi. Özellikle Dünya Kupası’nın hemen
öncesinde açılan oyun bu kadar iddialı bir hedefe ulaşabilecek mi
kestirmek zor ama EA’in daha azıyla yetinmesi de pek mümkün görünmüyor.
Oyuna şu adresten göz atabilirsiniz.