Galatasaray'ın
yeni stadı Türk Telekom Arena'daki doğu tribününün ikinci katına Ülker sponsor oldu. Kapasitesi 3 bin kişinin üzerinde olan
bu bölüme Ülker Aile Tribünü adı verildi.
Galatasaray'ın isim hakkını 10 yıllığına Türk Telekom'a sattığı ve kasasına bu sürede 40
milyon dolar koymayı garantilediği Seyrantepe'deki stadyumunda tribün
sponsorları da birer birer belli oluyor. Galatasaray cephesinden gelen
son açıklamalara göre, Türk Telekom Arena'daki doğu tribününün ikinci
katına Ülker sponsor oldu. Haberturk'e göre anlaşması geçen yıl yapılan,
ancak şirketin, stadın kullanıma açılmasına kısa bir süre kala telaffuz
etmek istediği bu anlaşmayla söz konusu tribün Ülker Aile Tribünü adını
aldı. ‘Stadın yola yakın olan ana tribünü' şeklinde tarif edilen bu
kısımda seyirci kapasitesinin 3 bin kişiden fazla olduğu belirtildi.
Yapılan açıklamalarda, anlaşmanın şimdilik 2 yıllık olduğu ve yıllık 2
milyon dolar civarında bir gelir elde edileceği ifade edildi.
KALE ARKASINI PEGASUS KAPATTI Türk
Telekom Arena'da kuzey tribünü olarak adlandırılan kale arkası tribünün
sponsoru ise son yılların öne çıkan havayolu markalarından Pegasus
oldu. Kapasitesi daha büyük olan Pegasus Tribünü için de anlaşmanın 2
yıllık olduğu
ve yıllık gelirin yaklaşık 4 milyon dolar olacağı belirtildi.
Galatasaray, Ocak 2011'de kullanıma hazır hale gelmesi planlanan yeni stadında yer
alan localar ve VIP tribünlerin isim sponsorluğu anlaşmasını da geçen yıl yapmıştı. Bu bölümlere Denizbank
sponsor olmuş ve Denizclub uygulaması başlamıştı. Türk Telekom Arena'da
157 loca ve 4 bin 850 VIP koltuk bulunuyor. Bunların pazarlamasını ise 3
yıllığına ISG adlı şirket üstlenmiş durumda. ISG, Wembley Stadı ve Euro
2008 dahil 10'u aşkın projede 2 milyar dolar gelir elde edilmesine
aracılık etmiş pazarlama şirketi IMG'nin iştiraki. Haziran itibarıyla
locaların ve Batı kanat 2-B ve 3-D bloktakilerin tamamı ile diğer VIP
koltukların yarısı satıldı. 3 yıllık satışlardan elde edilen bu gelir 75
milyon dolara yakın. 30 bin adet olması öngörülen normal kombineler ise
henüz satışa çıkarılmadı.
2010-2011 futbol sezonunun ikinci
yarısında Galatasaray'ın maçlarını oynamaya başlayacağı Türk Telekom
Arena'nın toplam seyirci kapasitesi de yapılan son değişikliklerin
ardından 52 bin kişiden 55 bin kişiye yükseltildi.
Yılda 90
milyon dolar kazandıracak Galatasaray Spor Kulübü'nün 9 yıldır
yayımladığı resmi dergisi Galatasaray'ın Haziran-Temmuz 2010 sayısında
yer alan Galatasaray Finans Koordinatörü ve Stat A.Ş Genel Müdürü Ebru
Köksal'ın röportajı da, Ülker ile yapılan sponsorluk anlaşmasını
doğruluyor. Köksal'ın dergide yayımlanan açıklaması şöyle: "Doğu tribün
2. kat Ülker Aile Tribünü olacak. Anlaşması geçen sene yapıldı. Bir
tribünün de isim hakkı sözleşmesi imzalanmak üzere; diğerleri için görüşmeler sürüyor."
SKORBOARDLARA DA SPONSORKöksal, statta iki skorboard
olacağını, bunların da sponsorlar tarafından finanse edilebileceğini
ifade ediyor ve monitörler ile LED reklam panoları için de bir ihale yapıldığını, en kısa sürede sonuçlanacağını belirtiyor.
Kombine,
günlük bilet, stat isim hakkı, tribün isim sponsorluğu, stat reklam
gelirleri, büfe ve otopark gelirleri ile futbol dışı aktivite gelirleri
toplandığında Galatasaray'ın Türk Telekom Arena'dan elde edeceği toplam
yıllık gelirin 90 milyon dolar civarında olması bekleniyor.