ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Ankastre krize meydan okudu Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Ankastre krize meydan okudu Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Ankastre krize meydan okudu

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Assassin™
No-Post !
Assassin™


Favori Oyuncu : Alex De Souza , Cristiano Ronaldo , Lugano , Messi
Mesaj Sayısı : 8012
Puan : 188117
Rep : 2750
Yer : Efeler Diyarı AYDIN
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 20/08/09
Ankastre krize meydan okudu I231073_fbli

Ankastre krize meydan okudu Empty
MesajKonu: Ankastre krize meydan okudu   Ankastre krize meydan okudu EmptyPaz Ocak 31, 2010 6:19 pm

Ekonomik krizin etkisiyle, geçen yıl
beyaz eşya sektörü küçülürken, ankastre ürünlerin
satışları, bir önceki yıla göre yüzde 23,5 oranında arttı.
GFK araştırma
şirketinin ankastre ürünler çalışmasına göre, küresel krizin etkisiyle
buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırın ürün gruplarından oluşan
büyük beyaz eşya sektörü Ocak-Ekim 2009
döneminde bir önceki yıla göre yüzde 4 küçüldü.
Sektörün
yüzde 95,9’unu oluşturan solo ürünlerde satışlar yüzde 5 oranında
düşerken, talep kayması, ankastre ürünlerin satışını yüzde 23,5 oranında
artırdı.
Buna göre, 2008’in Ocak-Ekim döneminde sektörde
satılan her 100 büyük beyaz eşyanın 3,2’sini
ankastre ürün oluştururken, 2009’un aynı döneminde ankastre ürünlerin
payı yüzde 4,1’e yükseldi.
Yılın ilk iki ayında krizin
etkisiyle satışları yüzde 15 düşen ankastre büyük beyaz eşya pazarı,
katma değer vergisi (KDV) ve özel tüketim vergisi (ÖTV) indirimlerinin uygulandığı
Mart-Haziran dönemiyle birlikte canlandı.
Ankastre
segmentinin büyümeye devam etmesinin en büyük nedenlerinden birini bu
segmentin, Avrupa’nın aksine, Türkiye’de henüz doymamış bir pazara sahip olması
oluşturdu.
Büyümede modern ev anlayışına duyulan ilgi, estetik
anlayışının ve ankastre ürünlere yönelik reklam kampanyalarının artması,
ev dekorasyonuna yönelik modern kanalların Türkiye pazarına girmesi,
küçülen mutfaklarda yer tasarrufu arayışı yer aldı.VERGİ İNDİRİMİ SATIŞLARI ARTIRDI

Vergi indirimlerin yapıldığı Mart-Haziran 2009 döneminde Mart-Haziran
2008 dönemine göre ankastre segmenti yüzde 24’lük bir büyüme gösterdi.
Solo ürünlerin aksine Temmuz-Ağustos 2009 ve Eylül-Ekim 2009
dönemlerinde de büyümeye devam eden ankastre pazarı, Ocak-Ekim 2009
döneminde bir önceki seneye göre yüzde 23,5 büyüme kaydetti. Ortalama
fiyatlarda çok az da olsa bir düşüş yaşanırken, adetsel büyümeden dolayı
Ocak-Ekim 2009 döneminde bir önceki seneye göre TL bazında cirosal
olarak yüzde 21’lik bir büyüme gerçekleşti.FİYATLAR FIRINDA DÜŞTÜ, DİĞERLERİNDE ARTTI
Ocak-Ekim
2009 döneminde geçen seneye göre TL bazındaki ortalama fiyatlarda yüzde
1,9’luk bir düşüş kaydedildi. Toplamdaki düşüşün nedeni ankastre
segmentinde önemli bir paya sahip olan fırın ürün grubu ortalama
fiyatlarının yüzde 4,3’lük gerileme göstermesinden kaynaklandı.

Ankastre bulaşık makinelerinde ise aynı dönemde bir önceki yıla göre
yüzde 1,6’lık bir artış oldu.
Ankastre bulaşık makinesi
kategorisinde, KDV ve ÖTV
indirimlerine rağmen, ortalama fiyatta çok az da olsa bir artış
olmasında bu ürün grubundaki satın alımların daha yüksek fiyat
aralıklarında yer alan program sayısı yüksek modellere kaymış olması,
fırınlardaki düşüşün nedeni ise yaygın ve sürekli olarak uygulanan 3’lü
set kampanyaları etkili oldu.
Ankastre bulaşık makineleri
Ocak-Ekim 2009 döneminde, adetsel ve cirosal büyümeye ek olarak,
ankastre segmenti içinde 2008’in aynı dönemine göre 1 puan kazanarak
adetsel payını yüzde 21,3’e çıkardı. Söz konusu dönemde 2008’e göre az
da olsa adetsel pazar payını artıran bir diğer ürün grubu ise
buzdolapları oldu.YÜKSELEN TREND: ENERJİ VERİMLİLİĞİ VE TASARIMÖte yandan
tüketiciler satın alımlarını gerçekleştirme aşamasında su tasarrufu,
enerji tasarrufu gibi özelliklere daha fazla dikkat etmeye başladı. Bu
kapsamda fırın kategorisinde “A” enerji sınıfı “B” enerji sınıfı
karşısında pay kazanarak Ocak-Ekim 2009’da bir önceki sene aynı döneme
göre payını yüzde 79’dan yüzde 87,5’e çıkardı.
Buzdolabı
ürün grubunda da “A” enerji sınıfının payı aynı dönemde “B” ve “C”
enerji sınıfları karşında yüzde 71,4’e yükseldi.
Diğer ürün
gruplarına göre büyük beyaz eşya sektöründe nispeten yeni bir ürün grubu
sayılabilecek bulaşık makinelerinde ise “A” enerji sınıfı yüzde 98 paya
ulaştı.
Tüketiciler satın alımlarında alternatif tasarım
ve yüksek kapasiteli ürünlerin payı da arttı.Ankastre krize meydan okudu Counthighlight
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arenafutbol.org
 
Ankastre krize meydan okudu
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Baykal hükümete meydan okudu
» Hakan Kutlu meydan okudu
» İşsizliğe meydan okuyan köy!
» Yahoo krize rağmen yine kar etti
» Krize rağmen turist sayısında artış

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey :: AF Cafe :: Gündemden Haberler-
Buraya geçin: