ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Scoreboard Tutorial Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Scoreboard Tutorial Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 Scoreboard Tutorial

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Rebellious
No-Post !
Rebellious


Favori Oyuncu : Metin Oktay
Mesaj Sayısı : 14623
Puan : 258040
Rep : 2564
Yer : Ali Samiyen
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 19/08/09
Scoreboard Tutorial I231076_gsli

Scoreboard Tutorial Empty
MesajKonu: Scoreboard Tutorial   Scoreboard Tutorial EmptyPaz Ara. 27, 2009 5:27 am

This detailed tutorial will help you editing konami DPOW animation files.Since scoreboard is a part of DPOW animations files,it will help you understanding the elements structure and editing a lot of stuff.You need the winhex bookmarks to go
ahead,so grab them here:

Scoreboard Tutorial B347963download



Let’s start:
-unpack unnamed_168 with zlibtool by Juce
-open the unpacked file with winhex
-load bookmarks (press Ctrl+M then right click on the new pop-up window and select load position file)
-using the bookmarks you can navigate through the different elements of the animation.
-select “TIME” element and now let’s examine the structure


Scoreboard Tutorial Timestructurethpng


We understood that “TIME” element contains 2 TEXTURES,2 STRINGS and 4 ICONS.
Let’s examine TEXTURES:


Scoreboard Tutorial Timestructurethpng

Now that we have this info we can view the 3D model into the screen.Look at this


Scoreboard Tutorial 3drepresentation

The highlighted zone is the 3D model, a simple rectangle, according to ABCD coordinates.
To move the texture we can edit both “XYZ position” values or “3D model” values.The difference is that “XYZ position” moves
the whole texture,while “3D model” moves vertex-by-vertex.
Now it’s time to understand UV-map: if you don’t know what is UV mapping,read this



By the way we have this representation for UV coordinates:

Scoreboard Tutorial Uvmapping


Now we know how the texture works.We can now see STRINGS

Scoreboard Tutorial Stringsf


And,the last one,ICONS

Scoreboard Tutorial Iconsjr

The tutorial is made over TIME element,but you can apply it on every other element that you find in the bookmarks,or,generally,on every DPOW animation file.
Follow it and there shouldn’t be problems with the other elements.After you finished editing ,save and then repack again the
file with zlibtool: now import it back into dt06.img and you’re done.
Hope you understood


Alıntıdır

Scoreboard Tutorial Gizli110
Sitemize Üye Değilseniz Üye Olmak İçin Tıklayınız *AReNa FuTBoL*
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arenafutbol.org
Assassin™
No-Post !
Assassin™


Favori Oyuncu : Alex De Souza , Cristiano Ronaldo , Lugano , Messi
Mesaj Sayısı : 8012
Puan : 188116
Rep : 2750
Yer : Efeler Diyarı AYDIN
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 20/08/09
Scoreboard Tutorial I231073_fbli

Scoreboard Tutorial Empty
MesajKonu: Geri: Scoreboard Tutorial   Scoreboard Tutorial EmptyPaz Ara. 27, 2009 8:10 am

Paylaşım için teşekkürler..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arenafutbol.org
 
Scoreboard Tutorial
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Scoreboard Tutorial
» Generic Mod Enabler v2.3.0 – Tutorial
» Menü Yapımı tutorial
» Logo yapımı tutorial
» Hair Making Tutorial by Pro

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey :: Futbol Simulasyon Oyunları :: Pes 2010 :: Skorbord Yamaları-
Buraya geçin: