Uluslararası Otomobil Federasyonu'ndan
(FIA) yapılan açıklamaya göre, dün, takımlar ve hissedarların
oluşturduğu Formula 1 Komisyonu, yarışların kaderini değiştirecek bir
dizi karar aldı. Komisyonun toplantıda aldığı en önemli karar, puanlama
sistemi üzerine oldu.
Takım sayısı, 2010 sezonunda 13'e
yükseltilen Formula 1 yarışlarında, bundan böyle ilk 10 pilota,
25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 şeklinde puan verilecek.
1993 yılından bu yana uygulanan mevcut sistemde, ilk 8 pilot, sırasıyla
10-8-6-5-4-3-2-1 puanlarını alıyordu. Komisyon üyeleri, yeni puanlama sisteminin "kazanmak için yarış" sloganını benimsediğini ve pilotları kazanmaya teşvik ettiğini belirttiler.
ÇİFT KATMANLI DİFÜZÖRLER YASAKLANACAK
Komisyon, lastik sistemi ile çift katmanlı difüzörler konusunda da değişikliğe gitti.
Bir
takımın 14 set olan kuru zemin lastiğinin, 11 sete düşürüleceği yeni
sisteme göre, cuma antrenmanları boyunca, bir set lastik ikinci
antrenmanlar başlamadan önce, iki set lastik ise üçüncü antrenmanlardan
önce verilecek.
Toplantıda onaylanan bir başka konu ise
tartışmalara neden olan, "çift katmanlı" difüzörlerin 2011 yılından
sonra yasaklanacak olması. 2009 sezonunda, Brawn GP, Toyota ve Williams
takımlarının bulduğu bu sistemle otomobillerin yere basma gücü bir
hayli artırılmış, araçlar, rakiplerini büyük ölçüde geride bırakmayı
başarmışlardı. Ferrari, bu difüzörlere uzun süre itiraz etmiş, ancak
kullanılan parçalar, FIA'ca yasal bulunmuştu. Çift katmanlı
difüzörlerin yasaklanmasıyla birlikte, yere basma gücü azalacak
araçların hızı, tur başına yaklaşık 1 saniye azalacak