Assassin™ No-Post !
Favori Oyuncu : Alex De Souza , Cristiano Ronaldo , Lugano , Messi Mesaj Sayısı : 8012 Puan : 188263 Rep : 2750 Yer : Efeler Diyarı AYDIN Cinsiyet : Kayıt tarihi : 20/08/09
| Konu: Formula 1'de yeni puanlama Çarş. Şub. 03, 2010 9:22 am | |
| Formula 1'de, başta puanlama sistemi olmak üzere, birçok kuralda değişiklik yapılacak. |
|
| Formula 1'de yeni puanlama
02 Şubat 2010 Salı 17:33
Formula 1'de, başta puanlama sistemi olmak üzere, birçok kuralda değişiklik yapılacak.
|
| | Son Dakika :
- 22:11Fenerbahçe İtalyan ekibini devirdi
- 22:07Telekom Çek rakibine mağlup oldu
- 21:43Galatasaray Rusya'da fark yedi
- 20:31A Milli Takım'a sürpriz isim
- 19:58Fener'e gittiğim için pişman olmadım
- 19:45Beşiktaş'tan Delgado açıklaması
- 19:22Fenerbahçe kar altında çalıştı
- 19:18Aydın Yılmaz resmen Es Es'te
- 19:15Nonda Türkiye'den ayrıldı
- 17:45Fenerbahçe'de Güiza belirsizliği
Uluslararası Otomobil Federasyonu'ndan (FIA) yapılan açıklamaya göre, dün, takımlar ve hissedarların oluşturduğu Formula 1 Komisyonu, yarışların kaderini değiştirecek bir dizi karar aldı. Komisyonun toplantıda aldığı en önemli karar, puanlama sistemi üzerine oldu.
Takım sayısı, 2010 sezonunda 13'e yükseltilen Formula 1 yarışlarında, bundan böyle ilk 10 pilota, 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 şeklinde puan verilecek. 1993 yılından bu yana uygulanan mevcut sistemde, ilk 8 pilot, sırasıyla 10-8-6-5-4-3-2-1 puanlarını alıyordu. Komisyon üyeleri, yeni puanlama sisteminin ''kazanmak için yarış'' sloganını benimsediğini ve pilotları kazanmaya teşvik ettiğini belirttiler.
Komisyon, lastik sistemi ile çift katmanlı difüzörler konusunda da değişikliğe gitti.
Bir takımın 14 set olan kuru zemin lastiğinin, 11 sete düşürüleceği yeni sisteme göre, cuma antrenmanları boyunca, bir set lastik ikinci antrenmanlar başlamadan önce, iki set lastik ise üçüncü antrenmanlardan önce verilecek.
Toplantıda onaylanan bir başka konu ise tartışmalara neden olan, ''çift katmanlı'' difüzörlerin 2011 yılından sonra yasaklanacak olması. 2009 sezonunda, Brawn GP, Toyota ve Williams takımlarının bulduğu bu sistemle otomobillerin yere basma gücü bir hayli artırılmış, araçlar, rakiplerini büyük ölçüde geride bırakmayı başarmışlardı. Ferrari, bu difüzörlere uzun süre itiraz etmiş, ancak kullanılan parçalar, FIA'ca yasal bulunmuştu. Çift katmanlı difüzörlerin yasaklanmasıyla birlikte, yere basma gücü azalacak araçların hızı, tur başına yaklaşık 1 saniye azalacak.
Bundan başka, ana difüzörün azami yüksekliği, 175 milimetreden 125 milimetreye düşürüldü.
Söz konusu karar, 48 saat içerisinde Dünya Motor Sporları Konseyi'ne sunulacak.
|
| |
|