ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
java Sınıf yapısının genel tanımı Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
java Sınıf yapısının genel tanımı Uyeol

Sitemizi REKLAMSIZ şekilde gezebilmek için, bütün bölümlere erişebilmek için ve tam anlamıyla faydalanabilmek için lütfen ÜYE OLUNUZ, eğer üye iseniz lütfen GİRİŞ YAPINIZ
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaGaleriLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 java Sınıf yapısının genel tanımı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Rebellious
No-Post !
Rebellious


Favori Oyuncu : Metin Oktay
Mesaj Sayısı : 14623
Puan : 258093
Rep : 2564
Yer : Ali Samiyen
Cinsiyet : Erkek
Kayıt tarihi : 19/08/09
java Sınıf yapısının genel tanımı I231076_gsli

java Sınıf yapısının genel tanımı Empty
MesajKonu: java Sınıf yapısının genel tanımı   java Sınıf yapısının genel tanımı EmptyPaz Ocak 10, 2010 2:03 am

Şu na kadarki bütün programlarımızda sınıf(class) yapısını kullandık.
Fakat tam olarak sınıfların ne olduğunu ve neler yapabileceklerini
anlatmadık. Sınıf yapısının en onemli ozelliği yeni bir değişken türü
tanımlıyor olmasıdır. Şu ana kadar programlarımızı tanımlamak amacıyla
çeşitli sınıflar tanımladık. Bu bölümde sınıfları değişken türü olarak
tanımlamasını ve kullanmasını göreceğiz.



Sınıf
(Class) deyince herhangi bir nesnenin genel tanımlanmasını anlıyoruz.
Bu sınıflardan değişkenler tanımandıklarında nesneleri oluştururlar.
Örneğin kalem dediğimizde genel bir sınıfı anlatıyoruz. Alinin
cebindeki kırmızı kalem ise belirli bir nesnedir. Sınıfın genel tanımı
şu şekilde yapılabilir :




Class sınıfın_ismi

{

//sınıfa ait değişken listesi

değişken_türü değişken_ismi;

değişken_türü değişken_ismi;

.........

//sınıfa ait metot listesi

degişken türü metotadı(metod girdi değişken listesi)

{

//metodun içindeki hesaplanan işlemler

return çıktı_değişkeni;

}

..............



}



Sınıf (class) tanımında metodların bulunması şart değildir.
Bulundukları takdirde bunlar o sınıfa ait veya sinifin üyesi metodlar
olarak düşünülür. İlk sınıf örneği olarak içinde hiçbir metodun yer
almadığı bir kutu sınıfı tanımlıyalım. Bir kutuyu üç geometrik boyutu
(eni,boyu,yüksekliği) cinsinden tanımlayabiliriz.




Class Kutu

{

double en;

double boy;

double yukseklik;

}




Üstte
bahsettiğimiz gibi sınıf yeni bir değişken türü yaratır. Yukardaki
sınıfın yarattığı değişken türünün adı Kutu’dur. Kutu değişkenini başka
bir proğramda tanımlarken budeğişken türünden bir nesne yaratılır.
Örneğin





Kutu benimkutum= new Kutu();




Benimkutum
kutu türünde tanılanmış bir nesnedir. Bu nesnenin kendisinin de en boy
ve yükseklik olmak üzere üç alt değişkeni mevcuttur. Eğer bir programda
benimkutum değişkeni tanımlanmışsa, bu değişkenin alt degişkenlerine şu
şekilde ulaşılabilir :





Benimkutum.en=1.0;




Şimdi Kutu değişkenini kullanacak ufak bir kututestı sınıfı oluşturalım ve Kutu sınıfını bu sınıfta kullanalım.




import java.io.*;



class Kutu

{

double en;

double boy;

double yukseklik;

}



class kututesti

{

public static void main(String args[])

{

Kutu benimkutum=new Kutu();

double hacim;

benimkutum.en=10.0;

benimkutum.boy=20.0;

benimkutum.yukseklik=30.0;

hacim=benimkutum.en*benimkutum.boy*benimkutum.yuks eklik;

System.out.println("Benim kutumun hacmi : "+hacim);

}

}






Bu programın adının kututesti.java olması zorunludur. Çünki ana
metod(main) kututesti sınıfında tanımlanmıştır. Fakat programı javac
terimiyle bilgisayar diline çevirdiğimizde iki tane sınıf(class)
dosyasının oluştuğunu görürüz. Birisi Kutu.class diğeride kututesti.class. Ana program kututesti olduğu için bu programın işletimi

java kututesti

deyimini kullanarak yapılır. Program işletildiğinde




Benim kutumun hacmi : 6000.0




Sonucunu
verir. Benim kutum nesnesi yaratıldığında bilgisayar belleğinde
benimkutum için nir adres tanımlanır. New Kutu() deyimi verildiğinde
ise bilgisayrın belleginde en,boy ve yükseklik değişkenleri için yer
ayrılır ve bu yerlerin adresleriyle benim kutum nesnesinin adresi
arasında bağlantı sağlanır. Bunu grafik olarak anlatalım :




Deyim       Bilgisayar belleği







Null






Kutu benimkutum;     ;

  ;      

        ; Benimkutum







Yukseklik












Boy












En



















Benimkutum=new Kutu();



    ;     Benimkutum



Not null terimi bilgisayar beleğinin boş olduğunu gösterir. Yukardaki grafikte ilk olarak

Kutu
benimkutum; tanımı yapıldığında bilgisayar belleğinde 1 byte boyutunda
bir yer tanımlar. Ve bu yere bos anlamına gelen null degerini yükler.
İkinci durumda ise (benimkutum=new Kutu() tanımında) benimkutum nesne
adresindeki kutuda en,boy,yükseklik değişkenlerinin adresleri
kaydedilmiştir. Bu adres aracılığıyla en boy ve yükseklik
değişkenlerine benimkutum degişkeni üzerinden ulaşılabilir. Diğer
deyimle en,boy,yükseklik benim kutum nesnesinin alt değişkenleridir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.arenafutbol.org
 
java Sınıf yapısının genel tanımı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Bilgisayarın Tanımı ve Kısa Tarihçesi
» Annesini sınıf arkadaşına öldürttü
» Genel gerginlik..
» Mantarların Genel Özellikleri
» BM Genel Sekreteri Kıbrıs’ta

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ArenaFutbol | Futbol'a Dair Her Şey :: AF Cafe :: Eğlence :: Internet Dünyası :: WebMaster & MSN-
Buraya geçin: